26. august 2014

Mystifistisk


Jeg blir med på Torirots vottemysterie som starter på mandag 1.sept!

Men hva er et vottemysterie? 

(Et vottemysterie er for eksempel hvorfor det stadig mistes enkeltvotter i heimen her. Votteskuffen til eldste er reine swingersklubben. Digresjoner, ass, hvor var jeg? )

Jo, et vottemysterie er at man får biter av mønsteret litt etter litt, sånn at du ikke vet på forhånd hvordan votten vil bli, men Tori har lagt ut ledetråder i starten, sånn at man får en pekepinn på feks størrelse og hva slags garn man trenger.

Vi strikker i flokk, om du vil treffe likesinnede og se hva slags farger og garn de velger, noe som kan være ganske inspirerende siden folk velger så forskjellig, så kan du slenge deg med på Ravelrygruppa I make mittens, der vottene er septembermysteriet. Diskusjonen der går på engelsk, og det er allerede 57 andre som har tenkt å være med. Ellers kan du bli med på mysteriestrikken på facebookgruppa Tori har opprettet, sånn at man kan diskutere, vise bilder, farger eller spørre om man står fast, og her er språket norsk. 



117

Tori lager mye flotte flerfargemønstre som er godt beskrevet, jeg har feks strikket Blomekransvottene hennes (se bildet over)  tidligere, og sikler på å strikke Next Year in Lerwick- genseren.  Så nå skal jeg bare dypdykke i garnlageret og finne noe fine farger til mysterievottene.

1.september er utrolig nok allerede på mandag, så det starter snart! Flere som blir med?

12 kommentarer:

  1. Yes! Det hørtes mystifistisk gøy ut. Medlemsforespørsel sendt på fæjs :-)
    Takk for at du deler :-D

    SvarSlett
  2. Det hadde vært veldig morsomt. Med ørten andre prosjekter på pinnene er det ikke sikkert det er så lurt. Men pytt....

    SvarSlett
  3. gratis eller? ser det koster penger å være med på ravelry....

    SvarSlett
    Svar
    1. Mønsteret koster 15 kr på Ravelry, ja. Glemte å nevne det i teksten.

      Slett
  4. Jeg var med til "hemmelige hagen" - det var så fint!!! Etterpå jeg så filmen... veldig hyggelig.
    Og nå jeg vil veldig gjerne med igjen... men jeg kan begynne først torsdag eller fredag... ikke så ille jeg tror!!! I alle fall... jeg er spent og ser frem til felles strikke :-) Ha masse glad !!!
    Og blom kran votter super.

    SvarSlett
  5. Vurderte å være med, men så husket jeg at jeg ikke kan fordra å strikke votter. Problemet med det igjen er at Stina fikk et par votter av meg i bursdagsgave, ustrikket selvfølgelig. Jepp, jeg utsetter og utsetter og håper vinteren kommer veldig seint i år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du strikket da votter til barnehagetakk!

      Slett
    2. Ja, og jeg angret opptil MANGE ganger underveis. :-)

      Slett
  6. Mysteriestrikk er gøy! Følger med fra sidelinjen jeg, tror ikke jeg skal starte på mer akkurat nå.

    SvarSlett
  7. Spennende med vottemysterie. Hadde vært moro å bli med, men jeg må vel innse at strikkelisten allerede er alt for lang.

    SvarSlett
  8. Mysterie likar me, og når ein kan kombinere strikking, mysterie og inspirasjon frå/med ein heil hurv andre strikkegalningar på nettet, er det ikkje tvil i mitt sinn. Eg er med! No skal eg ikkje låte alt for høg i hatten, novise som eg er - ikkje på vottestrikking, men strikking + sosiale medier. Dette er min fyrste "strikk-med" (KAL på godt internettsk), OG min fyrste mysteriestrikk, så det er ikkje måte på til moro ein skal ha det i september!
    No vart eg så entusiatisk over at det var 1. september i går og alt, skulle rigge meg til med garnutvalet, pinnar og mønster. Og lydbok, kjære vene. Og så vart det ein "haha, det er ikkje du som er sjef over livet ditt lenger, moahhaaaha" frå dei to små som liksom skulle sove i sengene sine - så eg prøver på nytt i kveld... Gler meg til å sjå dine fargar, du er ein strikke- og fargeguru blant underteikna i alle fall ;-)

    SvarSlett
  9. Sikkert spennende med mysteriestrikk. Tenker alltid at jeg skal melde meg på en slik, men så blir det aldri......


    - Marianne

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.