19. desember 2014

Det lille ekstra

Untitled

Da vi strikket testvotter til den siste votteboka, strikket flere av oss Askeladden-vottene til Anne.
Ikke fordi de trengte særlig testing, men fordi helt streite votter er oftest det som blir brukt, om du tar en titt på de rundt deg på bussen, og de er de som er raske å strikke, og for min del, så er det de som er morsomst å pynte.

Så jeg strikket en hel liten stabel, og gjorde dem personlige på hver sine måter. Yngstefrøkna stakk av med flere par, siden hun syntes de passet så fint, og mente bestemt at hun trengte flere votter.

Untitled

Du kan sy på knapper, og dekorere rundt dem, eller bare la knappene være dekoren i seg selv.
På et opphørssalg for mange år siden kjøpte jeg et lass med dingleøyneknapper (fås på ymse sybutikker), og de slår an omtrent uansett alder.

Skulle du ikke ha knapper tilgjengelig, eller tror at mottager er så ung at hun tygger løs på votter og knapper, så kan du jo hekle øyne. Finfin inspirasjon kan hentes på Ravelry. 


Untitled

Jeg liker også brodere på votter. Ofte broderer jeg på forbokstaven til barnet, da er det lett å finne votten igjen i skole- og barnehagekurver. Før har jeg brodert sommerfugler og stjerner på votter, denne gangen kjørte jeg et enkelt hjerte i ymse garnrester. Jeg er glad i å brodere med kjedesting på votter, for det fyller fint, og er lett å manøvrere med.

Og i morra viser jeg paljettpynten!


1 kommentar:

  1. Enkle votter er nå det beste! Så herlige med forskjellig dekor:)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.