6. mai 2015

Strikketøy på tur




Førstemaihelga brukte vi på gamle trakter på helgeland. Ungene og jeg kastet oss i bilen på torsdag ettermiddag, og kjørte helt til Hell ved Værnes den kvelden. 

Neste dag fikk jeg et par runder på strikketøyet mens de andre fullførte hotellfrokostdesserten (se mamma, her er det kaker til frokost!), og regnet med at det var det siste jeg fikk strikket på turen. 


Til vi kom til Grong. 

For to år siden ble det en ufrivillig stopp i Grong pga punktering, denne gangen vinket turboen farvel sammen med masse røyk fra eksosen. 

Grong, min Nemesis. Neste gang kjører vi gjennom Sverige. 

Godt jeg hadde strikketøy i veska, passende nok i sort. Alltid greit å kunne matche strikketøyet med humøret. 



Men med leiebil kom vi frem! Og strikketøyet vokste og vokste, mens ungene hadde gjensynsglede med gamle venner, og vi voksne drakk kopp etter kopp med god kaffe hos gode venner. En særs avslappende tur. Tross bilkrøll. 


hjemturen med fly gikk smertefritt. Strikketøy til meg, og ipad og tegneserier til reisefølget= alle glade.

Jeg er ferdig med to ermer og halve bolen, overraskende nok, siden jeg strikker i babyull til snartniåringen. Tynn genser= mye brukstid. 

Etter råkjøringen med ensfarget strikk kommer nå tålmodighetsetappen med flerfargestrikk på bolen. Tviler på det går på en helg. 

4 kommentarer:

  1. Oi, råtøft! Men hvor ble det av bilen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den kommer nedover om en liten stund. Alt løser seg tilslutt:)

      Slett
  2. Oioi! Ja, sånn kan det gå! Kjekt med strikketid, men bilkrøll er noe dritt!
    Blir spennende å se genseren ferdig! Regner med det er ganske snart....;)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.