27. januar 2016

bilde (3)


Shocking news. Jeg har knapt tatt i strikketøy den siste uka.

Nyhetshelikopterne svirrer rundt huset, og det er blitzregn når pressen skimter meg i vinduet, -Hva er siste nytt i saken? Hvorfor ligger strikketøyet i ro? Hvorfor er det ikke med i veska?  Hvorfor? Hvorfor? HVORFOR? HVORFOR?!!

Alt er håndas feil.

(Høyrehånda peker anklagende mot venstre.)

Venstrehånda surmuler og tror den har en begynnende senebetennelse, eller har falt på isen eller har hatt en vill biljakt med eksplosjoner, trailere, flamingoer og et sirkus på rømmen. Den er ikke helt med, altså. Og med en sutrende hånd, så tar jeg ikke helt sjansen på å slite den ut. Så jeg spiller med, lar strikketøyet ligge, klør den litt på ryggen, leser en god bok for den, og serverer paraplydrinker. Sender hånda og armen på ferie, rett og slett.

Men så fant jeg noe nederst i strikkekurven som stilte abstinenser (nei, ikke sprit), og der venstrehånda godtok å være med.


IMG_5016

Korstingsbroderi!

Skikkelig kreisibanana med telling og rutenett, men med en ny vri for min del, vannoppløselig stramei. Vannoppløselig, så jeg syr motivet på denne og et plagg, og etter kontakt med vann; simsalabim; motivet står igjen på plagget, uten rutenettet.

Jeps. Venstrehånda pauser litt med litt andre bevegelser, og så kommer strikkinga tilbake. ellers får jeg brodere på strikketøyet.

Hang in there, hand! Bli bra. Lev vel.


10 kommentarer:

  1. Fins det vannoppløselig stramei, altså? Stilig! Men langt i fra stilig at hånda/arma di ikke er samarbeidsvillig :( Håper den blir bra fort!

    SvarSlett
  2. Det har eg aldri høyrt om, men fekk veldig lyst til å prøve. Google here I come.... (takk for tipset altso ;)

    SvarSlett
  3. God bedring! Broderi og lesing er fin avveksling :)

    SvarSlett
  4. Vanvittig kult!! Vannoppløselig? Dette blir stilig altså. Og god bedring med hånda -alltid godt at hendene blir enige og kan finne noe å samarbeide om :-)

    SvarSlett
  5. Så utrolig kult. Kjenner at det begynner å klø litt i korsstingsbroderi-fingrene når jeg ser dette. Gleder meg til å se det ferdige plagget!

    SvarSlett
  6. God betring med handa! Eg gler meg til å sjå resultatet.
    Kristin

    SvarSlett
  7. Oi! Korssting er det lenge siden jeg har holdt på med også! En gang var det jo det som var det store... Håper du viser frem når det er ferdig!
    God bedring til hånda! Håper den snart er bedre:)

    SvarSlett
  8. Senebetennelse *grøss*! Enhver strikkers store skrekk. God bedring!
    Stilig broderi, da - godt du har artige alternativer å trøste deg med.

    SvarSlett
  9. Korssting var min store hobby tidligere. Så gøy å se dette :) Vannoppløselig stramei har jeg ikke hørt om før, men nå fikk jeg plutselig mange ideer :)
    Armproblemer er kjedelig for en strikker! God bedring!

    SvarSlett
  10. Slem arm! Men det er vel best å la den få en liten strikkepause da. Å brodere er det lenge siden jeg også gjorde. La igjen tålmodigheten min på 80-tallet et sted, og fant den aldri igjen. Men vannoppløselig stramei høres ut som noe man må prøve.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.